TED’le 21 Gün (5. Gün)

“Seth Godin, Dilimlenmiş Ekmek”
http://www.ted.com/talks/lang/tr/seth_godin_on_sliced_bread.html

Uzun zamandır #occupygezi münasebetiyle gündemimden uzaklaşan #tedle21gun deneyimime kaldığım yerden Seth Godin ile devam ediyorum.

Aslında Seth demeden “Mor İnek” diyen biri olarak artık Godin’in Mor İnek’inden çok sıkıldığımı belirtmek istesem de adamın şu mor ineği her konuyla da örtüşüyor ya da bir şekilde konuyu oraya bağlıyor.

Özetlemek gerekirse ne yaparsanız yapın “Bunu kim umursayacak?” diye sormayı unutmayın. Ürettiğiniz şey her neyse dikkate değer olmalı (“be remarkable!”). Aslında fikir olarak dolaylı yoldan daha önce yazdığım “Apple ve Modern Pazarlama Anlayışının Başarısına Olan Katkısı”na da değinmiş. Bir moda yarat, niş olsun. Daha dar bir pazarda daha yüksek fiyatla satış yapmayı dene. Zaten geniş pazarda hem fiyatın düşük hem de algı olarak insanların ilgisini çekecek bir ürünün yok çünkü o geniş pazardaki tüketiciler senin ürününü görmemeye daha meyilli. Modan viral olarak yayılsın. O pazarda etkili olan insanları seç ve onları memnun et.

#tedle21gun ’de bugün ne öğrendim: Ürününü, çoğunluğa değil ona karşı takıntısı olan insanlara yani azınlığa pazarla. Onlar seni dinlerler. Bu onların ilgi alanına giren bir ürün.

keep-calm-and-be-remarkable-4

Mehmet Can Yılmaz tarafından yayınlandı

www.mehmetcanyilmaz.com.tr @mehmetcanyilmaz

Yorum Gönderin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir